Zwrot za odwołany lot – Ryanair

  • Post category:Loty
  • Reading time:4 mins read

Jeśli otrzymałeś maila od Ryanair z informacją, że Twój lot jest odwołany i chcesz otrzymać zwrot kosztów to wykonaj następujące kroki.

1. Zaloguj się do swojego konta Ryanair

Po pierwsze, sprawdź czy w „Zbliżających się podróżach” widnieje taka informacja. Następnie spróbuj wejść w opcję „Uzyskaj zwrot”. U mnie niestety, tak jak u wielu innych osób, ta funkcja nie działa i przenosi do strony głównej.

Informacja - odwołany lot

Źródło: Ryanair.com

2. Spróbuj wypełnić Refund Application Form

Po drugie, spróbuj wypełnić Refund Application Form. Formularz znajdziecie tutaj. Informacje wymagane w formularzu to powód dla którego żądacie zwrotu kosztów, numer rezerwacji, numer lotu, data i Twoje dane. Niestety ten formularz też bardzo często nie działa poprawnie, aczkolwiek warto spróbować, ponieważ wielu osobom udało się go złożyć. U nas, niestety, wyskakuje poniższy błąd (numer rezerwacji z pewnością jest poprawny). Co więcej, błędy mają często różne treści. Z tego co wiemy, czasami jest to błędny numer rezerwacji, czasem informacja, że Twój lot właściwie nie został jeszcze odwołany (opóźnienie systemu).

błąd formularz zwrotu

Źródło: Ryanair Refund Application Form

3. Skontaktuj się z obsługą klienta

Jeśli żaden z powyższych formularzy nie działa to przechodzimy to kroku trzeciego – kontakt z obsługą klienta. Po pierwsze, możesz spróbować dodzwonić się na infolinię (703 303 033), z tego co wiemy, kilka osób w ten sposób rozwiązało ten problem (czas oczekiwania do 10 minut, więc całkiem nieźle). Inną opcją jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta przez chat online, który znajdziecie tutaj. Na początku na Twoją wiadomość odpowie bot. Opisz mu sytuację, a następnie spośród otrzymanych opcji wybierz „Muszę się skontaktować”. Następnie otrzymasz informację o treści „Nie rozłączaj się. Jesteś w kolejce, a wkrótce pojawi się następny dostępny agent Obsługi Klienta”. Ta część wymaga cierpliwości. Ryanair otrzymuje teraz pewnie wiele takich zgłoszeń, dlatego czasami trzeba czekać nawet do kilku godzin. Jeśli w końcu uda Ci się skontaktować z kimś z obsługi (nam udało się po 2 godzinach), to ta osoba prawdopodobnie złoży za Ciebie wniosek i zwrot kosztów otrzymasz do 28 dni.

Z tego co wiemy od innych osób, formularze czasami nie przechodzą na przeglądarce komputerowej. Natomiast u niektórych wygląda to inaczej w aplikacji na telefon. Niestety nam się nie udało, ale zawsze warto spróbować różnych opcji. Powodzenia!

Jeśli nadal jesteś za granicą i nie wiesz jak wrócić do domu to sprawdź nasz artykuł o programie Lot Do Domu, który znajdziesz tutaj.

Dodaj komentarz