Jeśli otrzymałeś maila od Ryanair z informacją, że Twój lot jest odwołany i chcesz otrzymać zwrot kosztów to wykonaj następujące kroki.
1. Zaloguj się do swojego konta Ryanair
Po pierwsze, sprawdź czy w „Zbliżających się podróżach” widnieje taka informacja. Następnie spróbuj wejść w opcję „Uzyskaj zwrot”. U mnie niestety, tak jak u wielu innych osób, ta funkcja nie działa i przenosi do strony głównej.
Źródło: Ryanair.com
2. Spróbuj wypełnić Refund Application Form
Po drugie, spróbuj wypełnić Refund Application Form. Formularz znajdziecie tutaj. Informacje wymagane w formularzu to powód dla którego żądacie zwrotu kosztów, numer rezerwacji, numer lotu, data i Twoje dane. Niestety ten formularz też bardzo często nie działa poprawnie, aczkolwiek warto spróbować, ponieważ wielu osobom udało się go złożyć. U nas, niestety, wyskakuje poniższy błąd (numer rezerwacji z pewnością jest poprawny). Co więcej, błędy mają często różne treści. Z tego co wiemy, czasami jest to błędny numer rezerwacji, czasem informacja, że Twój lot właściwie nie został jeszcze odwołany (opóźnienie systemu).
Źródło: Ryanair Refund Application Form
3. Skontaktuj się z obsługą klienta
Jeśli żaden z powyższych formularzy nie działa to przechodzimy to kroku trzeciego – kontakt z obsługą klienta. Po pierwsze, możesz spróbować dodzwonić się na infolinię (703 303 033), z tego co wiemy, kilka osób w ten sposób rozwiązało ten problem (czas oczekiwania do 10 minut, więc całkiem nieźle). Inną opcją jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta przez chat online, który znajdziecie tutaj. Na początku na Twoją wiadomość odpowie bot. Opisz mu sytuację, a następnie spośród otrzymanych opcji wybierz „Muszę się skontaktować”. Następnie otrzymasz informację o treści „Nie rozłączaj się. Jesteś w kolejce, a wkrótce pojawi się następny dostępny agent Obsługi Klienta”. Ta część wymaga cierpliwości. Ryanair otrzymuje teraz pewnie wiele takich zgłoszeń, dlatego czasami trzeba czekać nawet do kilku godzin. Jeśli w końcu uda Ci się skontaktować z kimś z obsługi (nam udało się po 2 godzinach), to ta osoba prawdopodobnie złoży za Ciebie wniosek i zwrot kosztów otrzymasz do 28 dni.
Z tego co wiemy od innych osób, formularze czasami nie przechodzą na przeglądarce komputerowej. Natomiast u niektórych wygląda to inaczej w aplikacji na telefon. Niestety nam się nie udało, ale zawsze warto spróbować różnych opcji. Powodzenia!
Jeśli nadal jesteś za granicą i nie wiesz jak wrócić do domu to sprawdź nasz artykuł o programie Lot Do Domu, który znajdziesz tutaj.